Kenapa suka dengan kebisingan???


Sungguh aku tak faham orang kita!
Malam tadi aku sekeluarga diganggu bunyi mercun berdentam-dentum
oleh jiran sebelah… Ya Allah, bingitnya telinga!
Apa yang seronok sangat dengan penghasilan bunyi yang memekakkkan telinga itu?
Puas gila ke? Tercapai ejakulasi kepuasan spritual ke? Aku berharap sangat-sangat satu dua mercun terkena batang hidung anak-anak mereka sendiri, biar belajar! Biar menyesal! Geram!

Kita nak bercuti bersama ibu-bapa ni naklah malam-malam yang menenangkan, merehatkan.
Nasib baik demam aku dah surut, dibuatnya aku memerlukan rehat yang urgent malam tadi,
aku memang dah terbayang parang golok segala ku hayun ke rumah sebelah, mahu ku tetak-tetak
kepala mercun mereka. Biar ke penuhi hajat mereka bermain dengan maut!!! Geram sungguh!
Mak bapak diorang biar je! Mak bapak yang patut kene penjara sebab gagal menyekat access bende haram tu ke tangan anak-anak! Heisyhhh, memang aku bara lah malam tadi… ku sabar-sabarkan sahaja diri sambil kepala mengulang-ingat tempat ayah letak parang! Serius!

Kepada kawan-kawan ku, janganlah dok suka main mercun, apatah lagi mengajar anak-anak main mercun! Sesungguhnya itulah kebodohan nyata bangsa Melayu Islam kita disamping sekian banyak kebodohan-kebodohan lain (Jika bisa kusebutkan di sini; lumba haram; memulakan tabiat merokok setelah tahu akibat buruknya; mengampu pemimpin dan mengundi pemimpin zalim; makan rasuah; berjudi dan banyaaaaaaaaaaaaakkk lagi!)

Geram!

Tinggalkan Jawapan

