Unfortunate event(s) 2


Semalam dalam kul 11 diberitahu perlu attend signing kat client’s office..
Kat jalan ampang.. hehe, pe lagi singgah klcc la sebelum tuh..
sempat makan makanan feveret aku kalu gi klcc
“sizzling black souce yee mee” nyam3

pastu terkocoh2 keluar gi kat moto sbb aku nyer enset “cuti” 2 hari
sbb tukar dari prepaid ke post paid.. so, aku tak tau jam kul baper..
sampai kat opis klien trus aku tenyer pak gad.. kul 2.10 katenyer..
fuh, i’m on time!

tengah sign2 tuh, tgk2 interior opis die.. sleek and modern..
ala2 ikea nyer duta plak opis tuh.. mule berangan ade opis sendiri..
tibe2 perut memulas2 tahap cipan..
Ya allah!.. lagi sikit je… sabar2..

abis je signing bergegas aku turun ke motor letak dokumen dalam box…
gi toilet kat ground floor..
iklan: hmm, nape yer.. kite bleh tahan je lame2.. tapi bile “tempat putih”
tu dah depan mata.. tak sabar2 lagi dah “produk” kite ni nak kluar…?

“Produk” yang menjadi mimpi ngeri andai berpakaian kerja..!
aku makan ape tadiiii???

Dipendekkan citer..
“Produk” hilang sabar..
lalu “tereksport” bukan sahaja ke “tempat” putih..
malah “tertempias” ke “pakaian pendek yang pendek” (selepas ini disebut sebagai “ppyp”)
… bile “investment” menemui jalan buntu..
aku cube bangkit… “produk” yang “berpaut” pada ppyp terus tereksport ke ..
lantaai!!!
stokin!!!
malah sedikit ke kasut!!!
Pakej disaster bertambah lengkap dari saat ke saat!
Aku releks.. pelik gak, mungkin dah biasa kene unfortunate events..
Minda terus bekerja keras..
“ppyp” ku terpaksa laburkan sekali ke tempat putih
dengan harapan tidak tersumbat..
Bye3… ala2 shin chan mengucapkan selamat jalan kepada “coklatnya”

Pejam mata saje aku akan “keindahan” yang terkena sana sini..
cuci mane yang perlu.. (pakai bare hands tauuu..)
zohor dan asar ku jamakkan saje nanti di rumah.. dharurat!
Balik opis terpaksa menggabungkan seluruh minda mengawal
“ehem2” sebab pendingin hawa sebelah petang jauh lebih sejjjuuukkk
ye la.. “ppyp” dah bye3 dalam “bank pelaburan”!!

5.30… igtkan pakej unfortunate events dah lengkap.. belum lagi!
kene rush gi bank terkemuka di jalan ampang collect
s. 322 consent..
separuh jalan, dengan jalan sesak sbb org balik keje..
tak leh nak mencelahhh…
Hujaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!
basahhhhh kuyup aku!
naik lift bank menitik2!
org pendang senyum je….
kolek dokumen pun mengigil2 mcm dapat result exam ..

turun kat bawah..
ujan still lebat..
call? enset takleh pakai..
redahkan saja diri menuju public phone yang modern-takde-bumbung-kepale-hotak-diorang
berujan lagi aku sambil mendail2 dan bercakap kuat..
bas stop sebelah yang penuh dengan manusia aku wat tak tau je..
loyer senior suruh tunggu ujan berenti, baru balik opis..
aku ? pe ke jadah aku nak tunggu alang2 basah ku redah saja..
kasut (baru!!) dah bertakung air..
sampai opis naik tingkat sebelas..
sib bek land opis boy tercongok depan lift
trus aku pas kat die, aku nak balik trus!!
ujan stil tak benti… aku malas nak tunggu sebab alang2 basah biar mcm mandi sambil nek moto!

nape aku nak citer bende2 sedih, aib dan malang?
ntah la, mungkin just nak share malang menimpa sesape saje..
dan utk malang2 yang aku pernah hadapi..
tak leh lawan malang org palestin yang menghitung hari kematian..
setiap hari, setiap saat…
so, malang aku adalah malang yang jauuh lebih remeh…
terlalu remeh untuk disimpan buat rahsia peribadi apekejadah..
syukur, semalang2 aku pun.. hidup masih bleh diteruskan macam biasa..
ari ni MC
demam tu tak la..
kasut basah, the only kasut.. tgh jemur kat luar tu

2 thoughts on “Unfortunate event(s) 2

  1. Aku rase nak gelak je, tapi kesian la plak heheheh.
    bagi yang naik motor biase la hujan, basah kuyup. aku penah gi court seremban atend banckruptcy hearing naik motor, kat tengah highway hujan lebat giler. habis basah kuyup. tmpat berenti pon takde.

    bile sampai court aircond sejuk giler, baju putih dah jadi htam sbb kene air helmet, harap blazer jela kering. jalan dalam court siap keluar bunyi sebab kasut basah semua org tengok. masuk bilik PKP tak bleh dduk, Puan tanya knape tak dduk, aku jawab seluar saya basah Puan. Puan cakap, Ok berdiri pon takpe sambil senyum2 aduhhhhhhh, tension gilerrrrrrrrr.

Tinggalkan Jawapan

