The job people on the “other side” always dream about


PTD
Kali terakhir tahun 2006..
I’m thru to 2nd call interview… But rezeki takdak hahah
Macam dah malas nak apply gomen lepas tuh
especially peristiwa campak file oleh inteviewer(s)
Pastu meneruskan kehidupan…………………..
Keje private tak sampai setahun lagi
dah muak dah… ayooo
Awal tahun ini re-apply gomen..
Moga terubat kemuakan ini
Baru semalam exam
Hmm… we’ll see lah how (tak suke ckp english cenggini.. yucks!)131Tengok! Sampai exam pun tidor2!!!

121Salah satu “monumen” kat skolah tu
111Eloo, iklan junk food kat skolah??
10Layaaann

Antara point/question menarik mase exam…
– Antara negara Commonwealth berikut yang manakah bukan merupakan negara yang pernah dijajah oleh Britan?
(Series aku ingatkan selama ini semua Commonwealth Countries ex-jajahan British!)

– Antara personaliti berikut siapakah yang pernah berkhidmat sebagai HAKIM?
(Dato’ Siti Norma la… bos aku kenal die personally, byk kali jumpa in person, even pernah shake hands… Bos aku suruh ok… mase jamuan raya kat sebuah Bank hehehe)

– Hakim membeli itu… Hakim membeli ini… Hakim berjaya menjual 20%… berapakah jumlah yang laku? [lebey krang cenggitu la bunyik die]
(Lame gak aku sangkut kat soalan nih setelah beberapa lama baru aku perasan … La.. ni soalan math la, hakim tu takde mengena dengan hakim kat court!!! Apasal la tak letak nama Muhammad Intepreter ke, Siti Nor Peguam kehh.. alang2 nak bagi dabel mining kan?)

– Esei Bahasa Melayu aku pilih perkembangan perniagaan jualan langsung di Malaysia yang semakin menjadi pilihan, mengapa, dan terangkan kesannya terhadap individu, masyarakat dan negara
(aku pilih ni sebab aku pun pernah join la.. CNI, pastu Omegatrend.. pastu dah malas nak join mane2 dah… point terakhir aku pasal kesan terhadap negara yang terkocoh2 aku tulis sebelum kertas jawapan dikutip “Kalu semua orang dah berpendapatan Berlian, Paltinum whatever (kaya la maksudnya), so banyak la cukai pendapatan dapat kerajaan kutip, banyak la pulak prasarana yang lebih baik dapat dibina untuk rakyat seperti hospital yang lebih baik, sekolah yang dinik taraf juga lebuhraya-lebuhraya percuma hahahahaha “percuma” tu yang paling mahal tuh!)”

– Esei bahasa inggeris aku pilih use of security cameras in public places, some object because it encroach people’s privacy, give your stance…
(antara point yang aku rasa pelik sebab byk “the” dalam satu ayat “The wider the usage of the security cameras, the wider  the safe zone the public would be in” Betul ke ayat aku nih??)

– Kalu dulu separuh soalan math aku tak siap, this time suku je siap!!!! Tembak la ape lagi!

Result maybe sebulan plus baru keluar… Teringat result SPM, oohhh bagaimanakah result adik gemukku?? Mampukah die dinobatkan sebagai pelajar terbaik SPM 2008? Aku suruh die masuk uia je… amik akaun, tp die science straem, aku tak galakkan die amik kos sains2 sebab die rabun warna, belajar mungkin tak efek, tapi kerja nanti pasti!

Weiihhh ade sapa2 nak bagi aku keje tak? Kalu takde keje baru menjelang Mac ni, aku kene teruskan jugakla keje aku sekaranggg? waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

4 thoughts on “The job people on the “other side” always dream about

  1. oppa..

    soh je adik ko tuh amik akaun ato pn yg sewaktu dgn nye…ok je pe..aku pn dolu2 amik science stream…pning otak je blajo bio,chem,physic bgai…tp last2 b’jy je grad as economist(hahah…econimist ke…theoritically je la…huhu)

Tinggalkan Jawapan

