Semuanya baru…


Diam tak diam dah seminggu aku di tempat kerja baru…
Wah, segala-galanya baru dan luar biasa!

Dulu masuk mesti sharp pukul 8.30, 8.45 masa kecederaan, pukul 9 dah kene kad merah, siap ada “guru besar” ambil kedatangan,
Sekarang, masuk pukul 9, datang pukul 8.45 pun pintu belum tentu bukak lagi, so datang 9.30 pun bos tak kisah… Hahaha, sempat aku joging2 dulu pagi2, best3!!!

Dulu sembahyang celah rak buku dalam library, dengan staff lalu lalang amik jurnal itu ini,
Sekarang sembahyang di surau khas berlatar belakangkan pemandangan Sentul, masjid Sri Gombak pun nampak dari opis aku, so, kalu dah tak nampak tu maksudnya dah ujan la, boleh la aku siap2 pakai baju ujan…

Dulu makan kat meja kerja sebab pantry sempit nak mampos,
sekarang pantry ade kerusi meja, sambil makan tengok bandar Sentul, siap ada penimbang berat badan macam menyindir2 jangan melantak banyak2 hahahaha

Dulu emergency staircase berkunci (??!!) Gila ke apa bos aku (sebab bangunan tu di punya),
sekarang tidak lagi, boleh la aku rajin-rajinkan diri panjat tangga kalau tak sempat bersenam… Tingkat 16 tuh! Adoi! Aja2 diriku!!!

Dulu takde masa nak pikir bende lain… kerja, kerja, kerja… kene marah pun buat tak tahu, dalam kepala “Eh, ape lagi aa nak buat lepas nih??” Nak mendengus mengeluh pun tak sempat.
Sekarang boleh berfikir la, boleh kutuk-kutuk orang lepas letak telefon, boleh jerit-jerit mendengus merungut sebab semua orang pun bebas bersuara hahahaha

Dulu nak jumpa bos macam nak mengadap sultan, kena buat appointment,
sekarang bos dengan bini bos pun selamba kene jelir lidah secara comel oleh staff (belakang2 la), cakap aku-kau, “Eh, ko gune PC sana jap, aku nak pakai printer, PC aku bengong!” Hahaha kelakar la bini bos, dah la comel ahak3

Dulu semua kene print, dokumen ori, duplicate, triplicate dangan copy printed semuanya, surat2 ori, file copy, c.c. copy semua print, memang byk la membazir. Sekarang dokumenn ori dengan surat ori je print, yang lain sumer fotostet!Yeayy senang koje aku!

Dulu semua sendiri-sendiri,
sekarang semua boleh kongsi, beli murtabak la, kuih kemboja bini bos la, home-made cookies la (habislah perut aku dok merasa home-made cookies akak akaun yang sedap-sedap ittew!!)

Dulu takde aktiviti dengan staff,
sekarang bulan depan dah nak pegi Cameron Highlands dengan budak-budak opis yang aku tak pernah pergi tu hahahaha Name je duduk je kat Tapah!

Dulu internet haram,
sekarang HALAL.. alhamdulillah!

Dulu gaji banyak tapi sakit kepala rasa macam di’anjing’kan,
sekarang walaupun gaji sikit tapi rasa macam manusia…. Yes!!!

38Breakfast pertama kat opis sbb terlewat bangun, xsempat breakfast kat rumah macam selalu

39Famous quote kat dinding pantry

41Pancit sesampai sahaja tingkat 16! Adoi

42Sentul di kala pagi

40Sentul di kala malam

Semua ok kat opis baru, cume lepas probation kalu aku tak capai target bawak kerja sekurang-kurangnyer RM5k sebulan hmmm, alamat you are fired laaa.. adoi lagi!

5 thoughts on “Semuanya baru…

  1. tan sri : thanx tan sri, ade rezeki ade lah makan2… Insya Allah

    (glad that u r not merajuk anymore! gagagaga)

Tinggalkan komen