Tak tidor malam


Pernah tak tak tidur malam dan cuba menjalani siang seperti biasa keesokan harinya?
Rasa kepala kosong masuk angin jalan pun terhuyung-hayang, kan?

Seingat aku pertama kali aku tak tidur malam straight sampai Subuh ialah sewaktu di tingkatan Empat di kolej terrorist.
Aku dan kawan-kawan aku sibuk training nasyid untuk satu event yang aku dah tak ingat,
dan sewaktu pulang melintasi jejantas ke aspura, azan Subuh pun berkumandanglah!

Kekerapan tidak tidur malam bertambah ketika di universiti, terutamnya malam-malam peperiksaan.
Gila! Tapi, bukan aku seorang! Ramai lagi golongan-golongan study last minute macam aku Hahaha,
entahlah, tapi memang ia reflects genetik lelaki kot, lelaki kan lebih fokus di dalam tekanan!

Selalu jugak tak tidur malam siapkan artwork, masa nih memang idea datang mencurah-curah, dan rugi kalau berhenti dan sambung keesokan harinya sebab momentum sudah pasti berbeza! Selalunya yang memberhentikan aku hanyalah kalau PC hang dan aku tak sempat save artwork tuh! Mase ni rasa nak mencarut kat semua benda di depan mata, so daripada teruskan kerja, aku biasanya akan usap-usap monitor PC aku penuh kasih sayang dan matikan komputer lalu tidur dengan memaafkan PC ku tanpa apa syarat pun! Hahaha Psycho plak rasa diriku ini!

Pernah gak beli VCD Korea atau Jepun, balik-balik bilik terus pasang semua episod sampai habis.. of coz la sampai pagi esoknyer!

Zaman kerja, biologically minda dah berubah tanpa aku setting. Mengantuk mesti dalam kul 11 malam, mengantuk tahap cipan! Pernah jugak ambil kerja-kerja artwork part time mase kerja, try jugak la stay up even time cuti, TAK BOLEH!! Siap tertidur-tidur depan PC lagi!!

Namun malam ini bakal mengulangi sejarah, aku TERPAKSA RELA stay up! For the following reasons:-
1. Aku dgn beria-ia nak bawak balik empat fail nak buat kat umah depan akak-akak opis ngan bini bos petang tadi! Setakat saat ini satu pun x terusik lagi! Mampus aku kalau tak siap esok! Mesti derang kate aku poyo!
2. Aku berborak pasal YASMIN AHMAD dengan kawan youtube aku thru YM. Baru aku perasan aku dengan die sependapat, KAMI ANTI YASMIN AHMAD! Yahoooo!
3. Aku borak dalam masa yang sama thru facebook dengan new-dad-kawan aku, pasal baby, komen Syed Zul yang meletup dalam entry blognyer yang terbaru, dan juga pasal nama anaknya yang unik! Layan!
4. Aku tunggu Susan Boyle punyer klip buffering kat Youtube.com! A good example of “Don’t ever judge a book by its cover… and age too!”  Really truly inspiring!!! Sedap giler suare makcik 47 tahun nih! Semua orang looked down on her mase die kluar pentas, tapi start je die keluarkan suara.. ambik kau!! Ternganga semua orang!!! Balik umah je sementara menunggu pusingan seterusnya, makcik Susan telah pun didatangi ramai agen-agen syarikat rakaman menawarkan kontrak! Layan jugak!

43My ever-semak work station! My SOHO! Hahaha

441My supposed-to-be-finished-by-now homework! Aaaa!!!

45Rupenyer aku tak keseorangan membawa pulang homework…

46…cuma aku masih keseorangan meneruskan “perjuangan” malam ini,
contoh terbaik TV tengok tuan!

Tinggalkan Jawapan

