Customer is always right


2 minggu lepas 3 kali cancel appointment dalam seminggu
Ade satu hari tu, 2 kali dalam sehari!
Pagi kul 10 aku dah tercongok kat tempat appointment, baru die nak bagitau die ade hal urgent
then lepas tu die mintak postpone petang
Aku dengan berkobar-kobarnya datang semula ke tempat appointment dengan motor burukku
dipayungi panas mentari nan membahang petang itu… untuk diberitahu sekali lagi,
die terpaksa cancel appointment!!! Last minute!

Aku dengan bengangnya meng’sms’, “Whenever you free, please come to our office to execute your
loan documents.” Die tak balas.

Ahad minggu lepas, kebetulan Ahad malas aku, die call tgh aku dok tidur pagi..
dengan suara bass serak-serak basah aku menjawab, die tanye kalu bleh sign hari tu kat opis.
(Dalam hati: Gile ke u ni, hari ni ahad la sape plak pegi opis??)
Mule aku macam nak tolong la sebab matter die dah lama sangat pending,
lagipun staff yang pegang kunci opis dok satu taman perumahan dengan aku.
Tapi tak lame lepas tu aku sms, “Sori, staff i tu keluar la.. so pls re-schedule our appointment.”
Padahal aku yang malas nak bersiap hahahaha

Die cakap maybe die terpaksa amik cuti Isnin atau selasa…
Ok… aku balas
Isnin tak datang,
selasa tak muncul…

Tiba-tiba pagi ni die call, kate nak sign lepas opis hour… “Bleh tak kalu malam?”
Aku: “U duduk mane?”
Die: “I Ampang, u?”
Aku: “Gombak”
Die: “Maybe kite jumpe somewhere kat setapak ke…”
Aku: “Ok, nanti I dabel kompem dalam kul 6 lebih mcm tuh..”

Menjelang kul 6, aku sms die tanye die ok tak kalu appointment kul 9 ke atas, sbb aku takut aku keluar opis lambat..?
Die kata ok..

Memang aku balik lambat pun
Dalam 9.30 aku blah
Dengan segala dokumen dalam bakul moto
Lalu kat setapak, heish, mane je la tempat yang sesuai ni…
Last2 aku benti kat KFC seberang jalan dengan NZ tuh
Lalu aku call die,
“So bleh lagi ke kite sign ni? I dah kat KFC bablabla…”

Die jawab, “sori la bateri fon I dua2 kong, ni pun baru elok…”
(aku tak dapat lagi relevannya nak cerita pasal bateri henpon… blur, sehinggalah..)
Die, “Boleh tak kite jumpe sabtu ke? Bos I bagi keje urgent la i kene submit esok……”

Tak semena-mena aku menjawab sungguh spontan sambil ketawa, sinis..
“KO BIAR BETIK EN. A!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”

Dipendekkan cerita, dokumen akhirnya signed.
Aku berkorban pergi ke tempat die jugak malam td, sbb dah tak larat dah biar die memungkiri appointment lagi dan lagi…

Customer is always right…

~aku spontan tercakap aku-ko dengan die mase aku MELETUP td sebab aku tahu die sebaya aku, so lantak lah!!!

One thought on “Customer is always right

  1. Pheeeelessss!

    ku kira tahap kekebalan Alang dah cukup maksima ..
    ( bg aku la yg tidak sesabar mana )
    pasai jika aku di situasi begitu..
    elok sgt la org itu merajinkan diri mencari aku..
    sebab dah bkali² cancel dan mcm² alasan. ingat orang lain tadak kerja kaaa!

    tolongla..

    p/s ..soli t’emo lak..haha

Tinggalkan Jawapan

