Boss dah bising… the big boss!


Masih kat opis jam 10.15 malam
Telefon berbunyi, alamak! ayah…
Ayah tanya pasal kerja ok ke..
Mmm, aku just jawab “macam ni la..”
Tapi bile aku sebut the magic word,
“Orang kat opis lagi ni..”
Terus pum pang pum pang..
Suara mak pun tak ketinggalan mengisi background …
Antara perkataan yang tangkap dek telainga aku..
“Berenti la..”
“Kene la ade limit, takkan nak tidur kat opis plak..”
Blablala..

Ayah and mak dah merasa kerja dengan orang.. sekarang sedang menikmati gaji kerja sendiri, sudah pasti mereka tahu betapa rubbishnya bersusah payah untuk orang lain tapi turn out pulangan pun tak setanding..

Aku paham… aku tahu, tapi aku tak buat lagi…

Sabar

2 thoughts on “Boss dah bising… the big boss!

  1. kimi : ish3 budak ni… aku nak kerja sendiri ler tp nampaknya perjalanan masih jaauuuhhh… menari2 suke2 je… senaman! chewah

Tinggalkan Jawapan

