Belum pernah berjaya…


Tuhan marahkah kau padaku?
Sungguh deras curah murkaMu
Kau hempaskan jarimu di ujung Banda
Tercenganglah seluruh dunia

Tuhan mungkin Kau kuabaikan
Tak kudengarkan peringatan
Kusakiti engkau sampai perut bumi
Maafkan kami oh rabbi
Engkau yang perkasa jangan marah lagi
Biarkanlah kami songsong matahari
Engkau yang pengasih ampunilah dosa
Memang semua ini kesalahan kami
Oh Tuhan ampuni kami
Oh Tuhan tolonglah kami
Tuhan ampuni kami
Tuhan tolonglah kami

Aku belum pernah berjaya
menyeka titis-titis air mata
andai aku menyanyi sendiri
bait-bait lagu ini
dulu, lagu ini mungkin relevan untuk mereka
yang dilanda musibah bertimpa-timpa
sekarang,
lagu ini masih relevan
untuk yang masih MENUNGGU- NUNGGU musibah
tanpa berbuat apa-apa
macam aku ? macam kamu? atau kita semua?

Hayatilah…
bilang padaku andai kamu tidak punya rasa
ketika menghayatinya!
kerana ketika itu, aku tahu
aku ada seorang yang sempurna disisiku
(-_-) ~Duhai diri, tunggu apa?

2 thoughts on “Belum pernah berjaya…

  1. aku suka bila ko berjiwang dengan ayat2.. panjang berjela tapi jelas dan lancar huhu. aku kalau tulis panjang2 mesti kelam kabut .. maksud tunggang langgang haha.

    anyway, cun giler banner atas tuh! isk !

  2. ye ke?
    hahaha terima kasih anyway

    ’bout d banner, i took one day leave to complete it, tp turn out satu hari tak cukup…
    i cannot give sumthing yang “taksiap” pd org b’coz its not me…
    when i want to give, i want to give my everything!

    so, bile kite nak give our everything pun tak convenient, dan org yang sepatutnye provide convenience tu blame kite balik sbb kite “tak perform”… kesudahannya, goodbye je la ye.. sile cari org lain :p

Tinggalkan Jawapan

