aku dan kucing…


(Amaran: Penulisan kali ini penuh bahasa pasar, tidak sesuai diadaptasi ke dalam kertas Penulisan Bahasa Melayu UPSR, PMR apatah lagi SPM)

Aku apdet untuk pertama kalinya melalui brodband yang baru kubeli sebelum raya ari tu. Itupun setelah jenuh di suruh si nidxam. Aduih, mengenang-ngenangkan kembali harganya, menyesal pun ada! Namun, ku pujuk sahaja diri yang terlalu ingin menjejaki Irfan Khairi, insya Allah, setiap pelaburan pasti ada pulangan! Makin kuatlah sebab aku untuk terus mengejar cita2.. sekurang-kurangnya menjadikan pembelian brodband ini suatu yang amat berbaloi!! Takbir! (aku kalau bersemangat nan berkobar sikit, mesti nak bertakbir… mungkin didikan di sekolah “militan” dulu-dulu hahaha)

Aku nak cakap pasal kucing this time, malah sebab aku ada gambar-gambar terbaru kucing-kucingku di kampung, ingin ku kongsikan visi dan misiku bersama makhluk Tuhan yang sungguh comel ini, yang sangat di cintai sahabat Rasulullah, sehingga digelar Bapa Kucing (Abu Hurairah radhiallahu ‘anhu)…

Dulu2 ade kucing induk betina jenama Malaysia menetap di rumahku, nama Tompok.. (satu kebiasaan di kalangan ahli keluargaku bilamana satu nama itu dicipta, lalu terevolusi seiring masa hingga menjadi nama lain; yang sekurang2nya berbunyi tak jauh dari asal) .. dalam kes ini, Tompok jadi Apok, beranak lah dia beberapa generasi, sehingga lahir lah kucing2 baru; antara yang popular arwah Areren (terevolusi dari Oren; bercorak sangat cantik macam kucing Benggal!)… Namun jenama kucing Malaysia sudah lama hilang seluruh generasinya dari rumahku…

Kini induk baru betina ialah Princess; baka parsi+malaysia kaler kelabu; bulu panjang, badan agak pendek muka kecik comel2 je.. sehingga raya baru ini, generasi terbaru adalah generasi ketujuh… dan generasi2 yang sebelumnya yang masih hidup aku pun tak pasti diorang ni generasi ke berapa… Princess merupakan kucing abang aku yang dibawa pulang ke kampung setelah dia harus menumpukan kepada benda baru yang kene dibela lebih rapi; bela anak bini la hahahah.. Princess satu-satunya kucing yang dibenarkan lepak dalam rumah; satu, sebab die pandai berak dalam tandas.. dan kedua; die pandai signal kat orang die nak keluar rumah dengan menyuruh org bukakkan pintu.. memang kucing ter’smart’ la stakat ini yang family kitorang ada… princess juga tahu namanya princess, sebab die pasti menoleh walaupun kita panggil die macam panggil kawan atau adik beradik, tanpa perlu bunyikan bunyi cicak nak pangil kucing makan tuh..

  Photobucket
Ni la Princess, “Beranak lagi aku… hmmm” katenye

 Photobucket
Anak-anak princess terbaru

 Photobucket
Bebola kapas yang comel menjemput rasa nak memicit-micit mereka semua! Geram!

Photobucket
Meme; anak princess generasi ke berapa ntah… body biasa, ekoq terlebih kembang sket, berlagak la tu!

Photobucket
“Meme, tengok sini..” “Tak maaaauuuuu..!”

Photobucket
Momo, adek badek Meme. “Momo, tgk sini!”

 Photobucket
“Momo, tgk la sini!”

Photobucket
“Momo…..!”

Photobucket
Momo… echeh, Meme tayang ekoq plak!

Photobucket
Susah2 sangat, aku pegang je! Ha, ni la Momo.. monyok je kan muka die..

 

 

Aku rasa antara bisnes part time yang akan aku ceburi di rumah suatu hari nanti ialah breeding cats… hehehe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 thoughts on “aku dan kucing…

Tinggalkan komen