Produk Takaful


Aku tak tahulah sama ada korang semua dah mencarum takaful atau insurans,
tapi bagi yang belum, apa kata korang baca atau hadiri kelas (kalau student la)
pasal Takaful, kemudian baru buat pilihan mencarum mana-mana produk Takaful yang ada sekarang. Sebab melalui cara ini, korang akan jadi pencarum bijak, bukan jadi orang-orang yang bodoh tak tahu apa itu Takaful, tapi menghentam yang bukan-bukan!

Aku tergerak untuk tulis pasal takaful sebab aku terbaca blog seorang agen PrudentialBSNTakaful mase tengah cari coverage pasal album terbaru Siti Nurhaliza hehehe.. Posting yang satu ni sangatlah menarik bagi aku, namun komen-komen pembaca yang juga tak sengaja terbaca posting tersebut macam aku sangatlah mengejutkan dan mengecewakan!

Nak tahu pasal posting tu, klik sini
Baca juga komen-komen tau, ada ilmu penting diselitkan, terutama fatwa Dr. Yusuf al-Qaradhawi pasal Takaful!

Harap-harap kawan-kawan aku nan bijaksana tidaklah tergolong dalam pengomen2 bodoh tersebut! Dalamilah ilmu seikhlas hati daripada mengkritik sesuka rasa namun dalam masa sama menyerlahkan kebodohan diri sendiri.

Dan… carumlah Takaful cepat2! Jangan bertangguh-tangguh dan beralasan bertimpa-timpa!
ok!

2 thoughts on “Produk Takaful

  1. Salam..

    Bro,

    Thanks sebab accidently visit my blog & tinggalkan komen… Komen membina anda amat dihargai… Pasal komen2 yang tak membina kat blog saya tu.. biarlah… nak buat macamana.. dah orang tak suka.. hehehe… some will, some won’t, so what… NEXT..! Hehehe..

Tinggalkan komen