Hai 2017 !


[feat. image : Pulau Jeju dari puncak Seongsan Ilchubung, 2014]

Assalamualaikum.

Jam menunjukkan pukul 3.30 pagi.
Aku tiba-tiba terlintas untuk membelek blog ini dan menulis sesuatu, untuk mendapati blog ini “took too long too respond”… atau dalam erti kata lain “error” lah

Tried to log on with my phone. Ada beberapa posting boleh baca tapi bila klik main page, error jugak. At least blog ni bukan di delete lah tiba-tiba tanpa notis macam friendster dulu [ atau bitstrip yang by the time aku nak main, dah sebulan lebih ditamatkan apps tuuu sedihh] bile bukak thru links dalam notification email, dapatlah masuk admin page ni~ harap-harap boleh post lah

So, its new year again, just 11 days passed the boom boom bang fireworks.

Tak dapat tidak kita nak bercakap mengenai azam azam dan azam.

Azam aku no. 1 hingga 10 ialah :-

1. Nak fokus diri sendiri
2. Nak fokus diri sendiri
3. Nak fokus diri sendiri
4. Nak fokus diri sendiri
5. Nak fokus diri sendiri
6. Nak fokus diri sendiri
7. Nak fokus diri sendiri
8. Nak fokus diri sendiri
9. Nak fokus diri sendiri
10. Nak fokus diri sendiri

sebab apa aku list it as the first 10 priorities ialah sebab all this years i’ve been prioritizing other people’s matters but ME. 2017 also means I’ve reached 10+ years upon my graduation, I think it is right and obligatory for me to say goodbye to my team pantun alumni mahupun the existing students sebab dah lama sangat. Orang lain dah muak lama dah, aku baru muak like end of 2015, which i did berazam to say goodbye to my dearest team as azam 2016.. tapi ya Allah I just can’t. But alhamdulllah after a few incidents during last year, yes yes and yes I should let the team grow without me sebab :-
1. Alumni yang junior dari aku dah ramaiiiiii and they mostly stay around KL so… yes, if they cannot help then I have no comments;
2.  I cannot anymore relate with the current standard of pantun competitions… makin lama makin ke laut je… dengan penjurian yang tak standard… style yang makin mementingkan drama berbanding content. yes, kita boleh berdegil dengan standard kita tapi kalau tak menang-menang dari first year sampai grad [merujuk kepada team junior] memang sia-sia berlatih saban minggu. Mungkin kena juga ikut air / trend semasa dan menang. Dan di sinilah aku rasa aku dah tak relevan lagi untuk memberi sumbangan, sebab aku dengan degil aku soo no i cannot forever be selfish. The juniors must find their beats in accordance with the trends and I know they will win one day. Good luck korang.
3. Drama. Drama banyak sangaatttt … and wallah I am too old to layan all these. Drama sorang-sorang pemantun, drama alumni, drama Poetry Club, drama CITRA…. I cannot anymore care about this… terlalu banyak energy negatif dikeluarkan oleh semua orang and i am too tired to even listen what more to offer a piece or two of advices~

i’ve informed my intention to the head training sis Alia so i hope dia dan budak-budak lain paham lah i am serious and please support my decision sebab i dah banyak kali cakap tak serupa bikin hal menarik diri dari training pantun ni but yes, 2017 is the year sebab i have wasted one year of 2016 dingdongdingdong bagi grace period untuk train budak-budak baru tapi alhamdulillah diorang pun dah tunjukkan minat yang kurang memberangsangkan dengan kehadiran training mingguan yang sangat-sangat tak menggalakkan so it really really helped me to strengthen my decision forever and ever! haha

Benda pantun ni jadi major decision sebab yes i love pantun and i love love love my team. tapi enough is enough. I can say it confidently now that I will no longer train team pantun UIA ever again [although i will still come to UIA to jog / swim / train zapin [ ntah bila tahh nak dijemput lol ] / jimba dengan diorang yang aku still kenal rapat. I wish my pantun team the very best of effort and outcome for this year and the years to come.

Demi merealisasikan azam 1 hingga 10, i have decided to deactivate my fb account until Allah knows when. My target is just “resting” from fb for a year. So far 11 hari ok masih bertahan we’ll see how. Sebab utama aku deactivate fb is yes i am an fb addict. secondly, fb banyak sangat info tak penting [ dan kebanyakannya TAK BETUL ] that i don’t need to know ever ever ever! Paling menyampah is hal Jamal. Ya Allah bayangkanlah aku dah tak suka gila mamat tu, kawan-kawan aku ni doookk share pasal dia bosaannnn!!! so no! No fb for 2017! Kalau pun i have to use it for biz purpose, i will create new account and no, your fren request will not be approved! hahaha

ok sambung sebab aku just nk try test boleh tak tengok post ni kat blog haha

Tinggalkan komen